fbpx

תשלום מאובטח בכרטיס אשראי או דרך פייפאל

100% קוסמטיקה טבעית באישור תו התקן NATRUE

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תתחדש.י

מגיע לך באלם שפתיים במתנה*
*מוגבל ליחידה אחת לכל לקוח/ה במשך תקופת המבצע

שמן אתרי ורדים מאתיופיה

כשחושבים על שמן אתרי ורדים, חושבים על ארצות כמו בולגריה, איראן ואפגניסטן- אבל אתיופיה?

מסתבר שהרמה האתיופית, הידועה בפולי הקפה שלה, הינה אידאלית לגידול הוורד הדמשקאי, אשר ממנו מפיקים שמן אתרי נדיר במיוחד.
בשנת 2005, פקדה לקו, חקלאי אתיופי, איחד כוחות עם חברת WALA והחל לגדל ורד דמשקאי באופן ביו-דינאמי על 60 דונם של אדמה. עד היום הוא הרחיב את אדמת הגידול ל250 דונמים. בשנת 2012, הוא זיקק את האצווה הראשונה של שמן אתרי ורדים. זהו הייצור האורגני הראשון של שמן אתרי ורדים באפריקה שמדרום לסהרה. חברת WALA , אשר מחייבת עצמה להשתמש בחומרי גלם אורגנים או ביו-דינאמיים היכן שאפשרי, מאמינה כי לקיום שותפויות לחומרי גלם ברחבי העולם ישנה חשיבות ראשונה במעלה.
חוות הורדים, Terra PLC, ממוקמת בדברה ברהן, כ 125 ק”מ צפונית לבירת אתיופיה, אדיס אבבה, בגובה של 2900 מטרים. סביבת ההרים הגבוהים הינה אידיאלית לגידול ורד דמשקאי.
הכל החל בחווה בשנת 2002, באותו זמן נשתלו בה ירקות, ואז לתקופה קצרה, נעשה בה ניסיון לגדל ורדים לנוי, אך אלה לא עמדו בגלי הכפור המאוחרים הנוטים להתרחש מפעם לפעם ברמה האתיופית. אז החליט פקדה לקו לגדל את הוורד הדמשקאי, העמיד יותר.
הוא יצר קשר עם חברת WALA, ששמחה לשקול בחיוב את שיתוף הפעולה עימו. “זה זמן רב ששקלנו לגדל ורדים ליד קו המשוה”, אומר ראלף קונרט, אחראי הפרויקטים ב WALA. הסיכויים לגידול מוצלח הינם מבטיחים במיוחד, משום שככל שהצמח גדל קרוב לקו המשווה, הפריחה שלו מחזיקה לאורך זמן רב יותר. בארצות הידועות בגידולי הוורדים שלהם, כמו בולגריה, טורקיה ואיראן, הוורדים פורחים למשך 4 שבועות ויש לקצור אותם בזמן זה. בדברה ברהן, לעומת זאת, הפריחה נמשכת 8 שבועות. כפול זמן כדי לקצור את אותה כמות פריחה. כתוצאה מכך, יש פחות לחץ על החקלאים, נדרש פחות כוח אדם, וכן ניתן להעסיק את החקלאים לזמן יותר ממושך. בנוסף, ניתן להשגיח על איכות הפריחה בזמן הקטיף יותר בקלות, ולכן איכות הזיקוק של השמן האתרי גבוהה יותר ואחידה.
עובדה חשובה נוספת- לורדים שגדלים ברמה האתיופית יתרון נוסף מובהק- הם שוקלים כמעט פי 2 מהוורדים במקומות אחרים, השוקלים בממוצע בין 2-2.5 גרם.

אחריות חברתית של חברת WALA

חברת WALA סיפקה את ייחורי הוורדים, ובכך נתנה זריקת מוטיבציה לפרויקט. לאחר 9 שנים, הצמחים הפכו לשיחי ורדים שובי לב. כדי לוודא שהוורדים מקבלות את מירב הטיפול כבר מהתחלה, וכדי ליצור את התנאים האופטימליים לגידול שלהם, חברת WALA סיפקה יועץ בתחום החקלאות הביו-דינאמית לפקדה לקו וצוותו.
המומחה מבקר בחוות הוורדים בקביעות, מספר פעמים בשנה, על מנת לאמן ולייעץ לעובדים כיצד לגדל את הוורדים כהלכה. כדי לבדוק שהוורדים עומדים בתנאי האיכות הגבוהים של חברת WALA, ביקורת ראשונה, במימון של WALA, נערכה בשנת 2012 לפי העקרונות של DEMETER לחקלאות ביו-דינאמית ועקרונות סחר הוגן של ארגון “fair for life”.
בנוסף, ב2012, הותקנה מזקקה במימון WALA והארגון הגרמני GIZ (ארגון חברתי במימון גרמני), שפעל תחת ממשלת גרמניה. המזקקה יוצרה באתיופיה תחת ההדרכה של בונה מזקקות בולגרי שחברתWALA המליצה עליו. “חשוב לנו כי הידע יופק ויישמר בארץ הייצור עצמה ובין שותפי הפרויקט. הרעיון המנחה אותנו הוא לעזור לאנשים לעזור לעצמם” אומר ראלף קונרט.
המטרה של WALA בכל פרויקט משותף שלה לחומרי גלם, הינה להרחיב את החקלאות הביולוגית בכל העולם. השותפים מקבלים תמיכה טכנית וכלכלית באתר החקלאות עצמו. בנוסף, WALA חותמת על חוזה המבטיח שהיא תקנה את חומרי הגלם המופקים מהפרויקט. זה מאפשר לשותפי הפרויקט ביטחון על מנת לתכנן מספר שנים קדימה ומבטיח לעובדים שכר על בסיס קבוע. ביחסי העבודה שלה עם הספקים, WALA מקפידה במיוחד על יחסי עבודה הוגנים, שכר הוגן ושימוש הוגן ואחראי במשאבי הסביבה.

עשרה דונמים של ורדים בשביל קילוגרם של שמן אתרי ורדים

נדרשים כעשרה דונמים של ורדים לייצור קילוגרם אחד של השמן היקר הזה, אשר נמצא כמעט בכל תכשירי ד”ר האושקה (למשל בשמן גוף ורדים), ובהרבה מהתרופות של חברת WALA. חברת WALA הסכימה לרכוש את כל שמן הוורדים המיוצר בחווה לתקופה של עשר שנים. “לאחר תקופה זאת, על פקדה לקו להציע את השמן שלו לקונים נוספים”, אומר ראלף קונרט, “אנו לא רוצים ששותפי הפרויקט שלנו יהיו תלויים בנו, ולכן מעודדים אותם לקשור קשרים עם לקוחות נוספים. כך יוכלו להיות עצמאיים ולעמוד על שתי רגליהם.”
בינתיים, פקדה לקו, שכר עוד 140 דונמים של אדמה באנגוללה, כעשרה קילומטר מהחווה, מכיוון שהמדינה אינה מאפשרת כרגע בעלות פרטית על הקרקע לשימוש מסחרי. מספר שיחי ורדים כבר גדלים באנגוללה, ובקרוב יהיו עוד הרבה, אם חקלאים מהאזור ילכו בעקבות פקדה לקו. הסיכויים הם שזה יקרה מהר, מאחר ואנשי הכפרים הסמוכים כבר הביעו את התעניינותם. אם הכל ילך כשורה, גם הם יתחילו לגדל ורדים ולהפיק שמן אתרי ורדים במזקקה בדברה ברהן TERRA PLC. הוורדים פורחים באתיופיה, ואיתם המצב הכלכלי והחברתי של כמה משפחות שם יכול להשתפר לאט ובטוח.

סגור
מוצר 30 מ"ל מתנה- בהצטרפות למועדון
דילוג לתוכן